Testat: Garnier Mineral Deodorant Invisible

Även jag blev lockad att köpa Garnies nya mineraldeodoranter efter att ha läst om dom i flera olika bloggar men även efter att ha sett reklamen på TV.

Jag lockades av att dom inte innehåller alkohol, parabener eller färgämnen, att den skall låta huden andas samt att dom skall hålla fukt och lukt borta i upp till 48 timmar. Dom innehåller Mineralite som skall vara någon sorts mineral som har absorberande effekt.

I serien med mineraldeodoranter ingår sex olika varianter med sex stycken roll on-deodoranter och två stycken deodorantsprayer. Man kan välja mellan Ultra Dry (speciellt utvecklad för att ge skydd under extrema förhållanden såsom träning, stress och vid varma förhållanden), Invisible (speciell formula som skall ge skydd och ändå inte ge fläckar på kläderna), Fresh (har en frisk doft), Silky (innehåller pärlemor som ger en silkeslen känsla, har en feminin frisk doft), Sensitive (framtagen för och testad på känslig hud, är hypoallergen och mild mot huden) och Extra Care (speciellt framtagen för att lindra och vårda huden under armarna efter rakning eller epilering). Ultra Dry och Invisible finns både som roll on och som spray.  

Jag slog till på Invisible i roll on-varianten då jag i princip alltid använder mörka kläder och vill slippa deofläckar på dessa, hade det inte varit för det hade jag antagligen valt Sensitive eller Extra Care då dessa är anpassade för känslig hud och för hud som utsätts för rakning.

När ICA Maxi dessutom hade extrapris så man fick köpa två stycken för 55 kr slog jag till, man måste ju testa nya produkter för att se om dom kan vara bättre än vad man använder nu.








Jag använde väl den här deon i någon vecka, stod inte ut längre. Jag gillar inte riktigt doften och det är ingen doft som gör att jag känner mig fräsch helt enkelt. Jag kände dessutom av den då och då under hela dagen och eftersom jag inte direkt var förtjust i doften var det inget jag tyckte om. Framåt kvällen så började jag även känna att jag luktade svett, något som sällan hänt mig med andra deodoranter. Jag och Garniers deo klickar alltså inte alls utan den jag använt åker i soptunnan och den oanvända tänkte jag ge till någon som känner för att testa den, kanske att den fungerar bättre för någon annan?


Pris? Mellan 35-40 kr.  
Hur mycket? 50 ml.
Var köpa? Mataffärer bl.a.
Köpa igen? Nej.









Har ni testat Garniers mineraldeo? I så fall vilken av dom och vad tyckte ni?




Kommentarer
Postat av: kerstin

Vad trist att den inte höll måttet =(

2010-08-05 @ 11:03:17
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Fröken Frodig

Jag testar Silky-varianten just nu, men tycker att den doftar för starkt. Ok än så länge men jag har inte hårdtestat, tror inte jag köper den igen. Visste inte att det fanns olika egenskaper på deon, tog bara den som luktade bäst :)

2010-08-05 @ 17:51:30
Postat av: marybeth

Kerstin: Ja, det var synd tycker jag.. jag hade rätt så höga förväntningar ändå.



Fröken Frodig: Aha, är det olika dofter på dom alltså? Då kanske jag hade kunnat testa någon av dom andra med då, fast jag vill gärna ha en som inte ger så mycket fläckar eftersom jag mest använder mörka kläder.. Har du hunnit hårdtesta något mer nu? :)

2010-08-29 @ 11:41:50
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Vifsla

Prova Rosenserien istället, bästa deo jag haft.

2011-01-16 @ 13:30:31
URL: http://www.welest.blogspot.com
Postat av: Inger Lundström

Jag har använt ovanstående deo några månader och den har funkat bra, men fick kliande utslag för några veckor sedan. Gjorde uppehåll tills utslagen var borta, men testade idag igen och fick tillbaka utslagen direkt ... värre än tidigare. Synd, för jag har inget emot doften.

2011-10-29 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0