Mörk mejk

Här kommer då en liten bild från min mejk igår, den blev mörk och bilden gör den verkligen inte rättvisa. Det blir bara en bild för de andra ser verkligen katastrofala ut. Förhoppningsvis lyckas jag bättre med fotograferingen ikväll.

Jag ville ju ha en mörk mejk eftersom det var ett hårdrocksband som spelade och ja jag gillar att anpassa smink efter teman litegrann.

Jag använde mig av MAC Paint pot Bare study och sedan IsaDoras duo Fake black som jag nyss skrivit om, en svart eyeliner från Barry M, kajal från MUS och så mascaran Lash Stiletto från Maybelline. Blev inga lösfrallor igår, sist jag hade mörkt smink och lösfrallor så sa alla att de inte syntes så då struntade jag i dom och kör på det idag istället.  Just ja, jag fyllde i ögonbrynen med ögonbrynspennan från H&M och använde H&M's ögonbrynsfix med.

Det här är ingen mejk jag har ofta och därför har jag övat alldeles för lite på den men i mörkret på krogen såg det faktiskt riktigt bra ut ändå, när man inte ser den från några centimeters avstånd..

Till detta hade jag bara ett ljus glittrigt gloss från Barry M och så en helt vanlig bas och ett rouge från IsaDora.



(bilden är klickbar)





Kommentarer
Postat av: Emma P

Toppenläcker sminkning! Jag kan verkligen inte se några fel på den, är det ngt du är missnöjd med? Fake black ser väldigt fin ut. Tyckte du att den var bra?

2010-03-13 @ 22:21:55
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Åh vad du är rar! Tack så mycket! Jag var inte helt nöjd får jag säga, hade velat fått till en snyggare övergång mellan det ljusa och mörka. Så var det väl lite annat också, det är inte lätt att vara nöjd inte.. Jag ser nu i efterhand också att jag skulle tagit lösfrallor, det hade blivit så mycket bättre. Får testa det nästa gång. Jag blev lite sugen på att testa med en glittereyeliner också nästa gång, antingen svart eller en i silver kanske? Det vore lite coolt.



Jag tycker den är fin och det satt bra, såg likadant ut på natten när jag tog bort det som när jag gjorde det men så brukar jag sällan ha problem med att det creasar eller så heller. Jag försökte att verkligen trycka in skuggan istället för att dra ut den så att det skulle mättas ordentligt. Jag tyckte de gav mycket färg, man behövde verkligen inte kämpa och de gick lätt att lägga på. En del skuggor kan ju vara så himla hårda och ge väldigt lite färg men så var inte fallet nu. Men man måste ha en bra bas så att dom fäster och håller kvar. Utan primer eller något sådant tror jag att dom "fadear" väldigt fort. Jag har ju inte så mycket att jämföra med tyvärr eftersom jag använt så otroligt lite pigment och lösa skuggor.. Jag har mest använt IsaDoras skuggor och lite andra budgetmärken.

2010-03-14 @ 16:30:22
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Ja okej, jag förstår hur du menar. fast vi vet ju inte hur du tänkte och då reflekterar man ju inte över sådant. Jag tycker nästan alltid att man få ett extra lyft av fransar faktsikt, särskilt på kort är det oslagbart. Eller ja, förresten jämt:D



Ja okej. jag tror att denna hör till Isadoras bättre faktiskt. är inte så förtjust i deras skuggor men jag vet att Sminkan gillar denna och hon brukar vara rätt kräsen...

2010-03-14 @ 22:07:19
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: kerstin

Detta var verkligen en ursnygg festsminkning!

2010-03-15 @ 10:17:11
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Emma P: Nej det har du rätt i.. man ser oftast mer fel än andra eftersom man har en bild i huvudet på hur man vill att det ska se ut.. Ja, jag får köra på lösfrallor nästa gång! Fy på mig som frångick det faktiskt.. Bara för att kompisen sa att dom ändå inte syntes och då blev jag lite putt.



Ja jag tror det också faktiskt. Haha, du ser.. :)



Kerstin: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir.. :)

2010-03-17 @ 11:38:55
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Jättefint! Jag gillar!

2010-03-18 @ 18:25:57
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Sminkan: Tack, vad glad jag blir!

2010-03-18 @ 18:54:50
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0