Testat: Id bareMinerals foundation SPF 15

Dags att skriva några rader om en tungviktare inom mineralmakeup, Id bareMinerals mineralfoundation. Det här är vad tillverkarna själva säger om produkten:

"MARKNADENS RENASTE MINERALMAKEUP
bareMinerals är en komplett makeupserie baserad på 100 % rena mineraler. De mineralbaserade produkterna är fria från konserveringsmedel, parfym, stabiliseringsmedel, mineraloljor, syntetiska färgämnen, parabener och andra kemiska ingredienser som  kan verka irriterande på känslig eller oren hud. Produkterna är ej testade på djur.

VÄLGÖRANDE EFFEKT
bareMinerals Foundations SPF 15 jobbar med huden, inte mot den. Flera av mineralerna har vårdande effekt och forskning visar att bareMinerals Foundation SPF 15 reducerar hudirritationer, rodnader, acne, torr hud och hudåldring. bareMinerals passar alla hudtyper, även känslig och oren hud

bareMinerals stjärnprodukt - en 100 % naturlig mineralfoundation med ultralätt konsistens.

100 % rena mineraler ger en jämn, naturlig hudton med fin lyster. Foundation SPF 15 samarbetar med huden och döljer fina linjer, ojämnheter, kvisslor och rodnader. För att skydda din hud mot förtidigt åldrande innehåller samtliga foundations ett naturligt UV-filter med SPF 15.

Fri från konserveringsmedel, talk, olja, vax, parfym och andra kemiska tillsatser. "

(om ni vill läsa mer så kan ni gå in på Dermarome)




Låter ju fantastiskt bra när man läser det eller vad tycker ni? Och jo, jag är nog böjd till att hålla med faktiskt. Jag har använt den här foundationen länge, länge nu och jag älskar den. Man får otroligt bra täckning utan att det ser kakigt ut. Mina arbetskollegor trodde på fullaste allvar att jag var osminkad och det är väl ett rätt schysst betyg eller vad tycker ni?

Min hud gillar det här också, jag har inte haft några problem med utslag, att huden blivit rödare på kinderna eller något annat. Den torkar heller inte ut och den verkar skydda mot solen också.

Jag vet att många ogillar att det kan bli väldigt blankt om man använder mycket produkt och riktigt buffar in den men jag tycker det går att avhjälpa genom att använda ett puder efteråt, jag använder Mineral veil från bareMinerals och jag tycker det fungerar toppenbra. Jag brukar nämligen ösa på lite extra när det är dags för krogen eller andra festliga tillfällen, när jag helt enkelt vill ha lite mer täckning än till vardags och då kan det ibland bli på gränsen till det där blanka men efter att ha kört på lite Mineral veil är det avhjälpt. Jag gillar dessutom lite lyster så det stör mig inte så mycket. Men det kan ju vara värt att tänka på.

Håller kanonbra under en hel lång dag utan att man blir jätteblank eller skruttig i fejan. Överlever träning också.

Jämfört med de andra mineralfoundations jag testat är den här verkligen bäst får jag lov att säga.. men jag har ju testat långtifrån alla än ;)


För att nämna något negativt så är priset inget vidare, 435 kr är mycket pengar även om den är dryg tycker jag. Går ju visserligen att köpa den något billigare i webbshoppar eller på Tradera/Ebay men det är ändå ett högt pris och jag förstår att många drar sig för att köpa den. Jag har dock ändå fortsatt att köpa den då det funkar så himla bra, jag är fast helt enkelt.. 


Ett tips om man gärna vill testa är att köpa ett startkit för 495 kr, man får då en liten burk foundation, en liten burk mineral veil, en burk all over face color, en kabukiborste (cirka 329 kr) och en flawless application brush (cirka 259 kr). Ganska nice erbjudande eftersom man får med borstarna som är dyra att köpa annars. Finns även ett get started kit med mera grejer som kostar runt 900 kr.

Jag använder nyansen Light.

Pris? 435 kr hos Kicks och hudvårdssalonger, 378 kr inkl. frakt hos DonnaBeauty och kanske billigare än så på Tradera och Ebay om man är säker på att grejerna är äkta där.
Hur mycket? 9 gram.
Köpa igen? Absolut, fortsätter med denna tills jag hittar någon som är lika bra eller nästan lika bra och billigare.








Har ni testat Id's foundation? Gillar ni eller tycker ni den är överskattad? Vill ni gärna testa men tycker den är för dyr? Tycker ni kanske inte om mineralfoundation alls?




Kommentarer
Postat av: Emma P

Bra recension. Sammanfattar i.d. bra tycker jag. Synd att strawberrynet har ökat så i pris. Den burken jag har nu betalade jag 169 kronor för tror jag och det är ju verkligen ett klipp. Och i.d. är ju så dryga, tror aldrig den kommer ta slut, i alla fall inte med tanke på att jag har minst 12 foundations fler än den:)Beställde faktiskt ett nytt puder från i.d. och en borste från strawberrynet idag, Hydrating mineral veil. Är nu tveksam till om jag skulle ha huggit originalet på ebay istället, men men, det kan ju vara kul att testa:)

2010-03-11 @ 19:55:21
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Åh, tack! Jag tycker det är supersvårt att skriva recensioner så nu blev jag jätteglad.. :) Men oj, jag hade ingen aning om att de har Id, vad billigt det var där! Vilket supertips.. :D Ja, de är verkligen dryga också.. det håller jag verkligen med om.. oj 12 st! Då förstår jag att inget nånsin tar slut ;) Vad spännande.. Ska den återfukta mer än originalet? Äsch, det är kul att testa nytt ju! Tror du man kan vara säker på att det är äkta på ebay? Jag har köpt billigare på tradera några gånger och tyckt dom funkat bra men förpackningarna har inte sett riktigt likadana ut så jag har börjat undra om det verkligen varit äkta ibland..

2010-03-11 @ 20:23:42
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Jo då, de har i.d. fast de kostar mer nu. Var fantastiskt billigt för ett par år sen. Ja jag vet, det är mkt, men jag tycker det är kul att testa och mineraler blir ju inte dåligt heller.



Ja, jag antar att den ska göra det, men den innehåller tydligen skimmer efter vad jag har fattat nu, det som gör mig lite skeptisk. jag tror att det är väldigt blandat. Bare escentuals är ju billigare i staterna så du kan säkerligen hitta äkta. Man får väl vara uppmärksam, verkar det för bra för att vara sant så är det antagligen inte det:) Alltså du får den knappast för 5o kronor men kanske för 200, vilket ju är stor skillnad mot Sverige. Sen kan du ju kolla på omdömena med, har säljaren 100 % positiva omdömen är det nog ganska lugnt... Har faktiskt aldrig shoppat i.d. på ebay men ska nog testa, vill som sagt ha en vanlig mineral veil med och det finns mkt där...

2010-03-11 @ 21:03:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Jag tyckte inte det var så dyrt nu heller men förstår att det var extremt billigt för ett tag sedan då.. tänk om jag hade vetat det, hade ju shoppat sönder sidan, haha :D



Det är kul att pröva nya, man vet ju inte om man kanske missar nåt annars! Och precis som du säger så håller dom sig ju.. inte alls som flytande foundations som ger upp efter ett tag..



Aha, skimmer.. det kanske kan bli lite mycket då? Fast för dom här som älskar skimmer kanske det blir perfekt.. Jo, jag har förstått att det är billigare ungefär överallt utom här, precis som vanligt.. Vad är det med Sverige eg.. Nej det är sant.. jag har köpt min för ungefär 250 kr styck så det kanske är rimligt då.. förpackningen kanske var annorlunda just för att den var utländsk? Jag tyckte att innehållet verkade vara korrekt men det är ju svårt att veta.. men sen när alla började prata om att det är så mycket fejk på tradera blev jag lite nojjig.. sist nu köpte jag en burk på Kicks, skandalöst dyrt men jag hade åtminstone en 20 % kupong så det blev lite billigare.. Jo det är sant, alla kan ju inte vara lika lättlurade som jag? :D Någon borde ju ha märkt om det var fejk och gett dåligt omdöme..



Jag får kika på ebay tror jag, sen om jag vågar slå till är en annan sak :D

2010-03-12 @ 09:11:53
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: kerstin

Tack för en bra recension! Jag känner mig fortfarande lite vilsen i mineraldjungeln, så jag läser gärna om sånt =)

2010-03-12 @ 10:30:22
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: marybeth

Kerstin: Varsågod, roligt att du gillade den.. :) Recensioner är såå svårt.



Jag är precis samma som du, vilsen.. :) Det är nog därför jag håller fast vid den här foundationen eftersom den funkar så bra.. men ändå är jag lockad att testa andra med..

2010-03-12 @ 10:46:19
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Jag tror absolut att de kan ha olika burka. Har för mig att min från Strawberrynet såg lite annorlunda ut mot de svenska med. Haha, ja precis så resonerar jag:) Sverige är ett fasansfullt land för oss sminkjunkies faktsikt. Tur att man kan nätshoppa;)



Ja vi får väl se. Sen vet man inte med MUA heller, de tycker så olika. Får bedöma själv hel enkelt:)

2010-03-12 @ 21:50:33
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Ah, vilken tur.. :) Då kanske jag kan fortsätta shoppa Id på Tradera och Ebay utan att oroa mig över det.. Phuuu. :D Nätshopping is the shit.. Jag förstår inte riktigt varför Sverige är så eftersom det bevisligen finns så många intresserade.. otroligt konstigt..



Jo, det är nog det bästa i slutändan.. Man tycker ju så olika om allt.. :)

2010-03-13 @ 14:55:32
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Kul med en recension på mineraler!



Jag köper inte ID eftersom; 1. Tycker den är för dyr 2. Tror inte jag kommer tåla den då den innehåller en hel del bismuth som jag verkar vara allergisk mot 3. Jag gillar matta mineralfoundations och ID verkar ha för mycket skimmer för min smak. Har ifs bara testat ID på handen, inte i ansiktet men har lätt för att bli blank.

2010-03-15 @ 19:04:34
Postat av: marybeth

Fröken Frodig: Roligt att det är uppskattat! Jag tycker själv om att läsa recensioner av det.. :)



Då förstår jag.. :) Att den är dyr kan jag hålla med om men jag tycker att den är så pass bra att jag ändå kan utstå det. Tål man inte bismuth kanske det inte funkar nej.. jag har ingen aning om sånt där, min hud verkar tolerera Id bra men t.ex. EM går ju inte alls. Vet inte vad det beror på. Ah, ID har ju kommit med en matt variant också nu men om du ändå tycker den är för dyr och är rädd för att inte tåla bismuthen så är det kanske inte värt att testa. Jag tycker det funkar bra utan att bli blank, men så använder jag ju mineral veilen också..

2010-03-17 @ 11:44:47
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0