Testat: Barry M Intense Eyeliner Pen

Dags att skriva några rader om en av mina favoriter som jag faktiskt inte skulle vilja vara utan och det är verkligen på tiden att jag skriver om den för jag köpte min första penna i oktober 2008 från Satine. Jag betalade då 79 kr för den och jag hade ingen större aning om Barry M som märke eller hur deras produkter var men hade läst en recension av Rocketqueen och tyckte att den kunde vara värd att pröva, jag har skrivit litegrann om pennan tidigare och där finns även RQ's recension med, det kan ni finna här.

Intense Eyeliner Pen från Barry M är en eyelinerpenna med ett stift i som man helt enkelt skruvar upp allt eftersom den tar slut. Den skall vara vattenfast och ha en "long wear formulation". Själva stiftet i pennan är 12 cm långt och den finns i åtta nyanser enl. Barry M's egna hemsida, den jag har testat är svart. 

 Jag gillar dessa uppskruvbara pennor mycket mer än sådana man måste vässa, mycket just för att man slipper vässandet. En nackdel blir ju dock då att det inte går att få hur skarpa linjer som helst men man får väl väga fördelarna mot nackdelarna :)

Jag har testat ganska många sådana här pennor från olika märken men inte riktigt hittat någon som varit bra att måla med, ofta är dom för hårda så att man inte får någon färg utan att få trycka väldigt hårt eller så är dom mjuka men har då istället inte haft någon bra hållbarhet. En del pennor blir ju aldrig riktigt svarta heller utan blir lite grådassiga, precis som RQ skriver i sin recension och man vill ju ändå ha en riktigt svart penna.





(bilden lånad från Barry M's hemsida)


Så vad tycker jag?

Jag älskar den här pennan! Så mycket att jag redan köpt två stycken till, det är en bit kvar av stiftet på min allra första penna (och jag har haft den i snart två år) och den har jag alltid med mig i handväskan för man vet aldrig när man kan behöva den! Den andra har jag och använder och så den tredje har jag som backup.

Den ger kolsvart färg, sitter som berget hela dagen, kvällen och natten lång och är så lätt att måla med! Den är dessutom superenkel att ta bort det när man vill det, åtminstone med remover för vattenfast makeup och det är den enda sorten jag använder så kan inte säga hur det är annars men tror inte det är några problem. Helt fantastisk penna kort sagt! Att den dessutom inte kostar mer än 55 kr hos IaMias är ju grymt! Jag rekommenderar verkligen den här pennan!

Hittills har jag inte ogillat någon produkt jag testat från Barry M så jag får nog lov att fortsätta testa mig igenom deras sortiment ;)


Pris? 55 kr hos IaMias, 3,95 £ hos Barry M.
Hur mycket? 12 cm långt stift.
Var köpa? IaMias, Barry M och säkert flera ställen jag inte upptäckt ännu :)
Köpa igen? Oh ja, absolut!





Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilka finingar! De ser ut att vara lika Stilas pennor som jag ofta spanar på på nätet. 55 kr är ju grymt! Tack för tipset =)

2010-09-02 @ 08:19:08
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: marybeth

Kerstin: Dom är jättefina! Stila har jag inte så stor koll på men du har verkligen fått mig att bli sugen på dom där smudge potsen! Ja, jag tycker det är riktigt billigt för nåt så bra! Slår IsaDora och andra märken i samma prisklass med hästlängder :) Så lite så!

2010-09-03 @ 21:44:22
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0