EOTD - Volbeatkonsert

I helgen var jag på en konsert och såg Volbeat, jättekul!  Bra band och dom var väldigt bra live. Hade en väldigt trevlig kväll och kom hem 6 på morgonen :D

Till det måste man ju såklart ha en kul sminkning så det fick bli lösfrallor för hela slanten.

Körde klassiskt, guldskugga och svart eyeliner och så klart röda läppar till det, vad annars? ;)


Går inte in på hur jag gjort utan listar bara produkterna:

bas + rouge

Freeze 24/7 Go Instant Smoother & Brightener primer (läs mer här)

Loreal's Infallible foundation i färgen Vanilla.


Collection 2000 löspuder i färgen Transparent


IsaDora's Perfect powder rouge i färgen Rose tan.


Niveas Ideal Finish Powder för touch-ups under kvällen (detta är nyinköpt, kommer inlägg snart)

ögon

Ardell fashion lashes nr 111 (här kan ni se hur dessa ser ut i asken) + Ardells franslim.

MAC Paint pot i färgen Bare study (här finns bild på denna).

En gråvitaktig skugga från en duopalett jag har från IsaDora.

En guldig skugga från Loreal, Platinum.

H&M's svarta dipliner.

Mirenesse Secret weapon super long för att få mina egna fransar att hålla sig på plats.

H&M's ögonbrynsfix + ögonbrynspenna i mörkbrunt.

läppar

L'oréal Glam Shine 6 H i färgen Timeless Ruby


  




Jag var tyvärr ganska stressad när jag gjorde sminkningen och allt gick inte riktigt som jag ville, varför börjar man aldrig i tid? Jag tänker alltid att jag har så gott om tid och sedan står jag där och stressar som vanligt.. :) Jag blev en aning missnöjd med att eyelinern på ena ögat blev en aning tjockare än på det andra ögat, hade velat haft den lite tunnare men det var som sagt stressigt och inte helt lätt att korrigera utan att sabba ännu mer så jag lät det vara. 


Jag hade inte en tanke på att fota munnen när jag tog kort på ögonen en snabbis medan min skjuts väntade så jag har faktiskt fuskat lite och tagit en gammal bild.  





Detta är som sagt  ett Glam Shine 6 H i färgen Timeless Ruby och det är faktiskt himla tjusigt, sitter bra gör det också.

Här hittar ni mitt tidigare inlägg om läppglanset, läs det gärna! :)



Sammantaget är jag ändå nöjd med den här sminkningen, tyckte att fransarna rockade till det rejält och läppglanset syns verkligen! Jag älskar den här typen av sminkningar, en klassisk eyeliner pimpad med frallor och så något riktigt rött på läpparna.


Kommentarer
Postat av: Inthemake

Ohh va snyyygt!! Riktigt retroglammigt ;)

2009-03-10 @ 09:56:49
URL: http://inthemake.se
Postat av: Marybeth

Inthemake: Tack så mycket! :) Vad glad jag blir.. :) Retroglammigt låter precis som vad jag strävade efter :D

2009-03-10 @ 19:18:08
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Kajsa K

Wow, vad tjusigt! En riktig Marilyn med dina svepande fransar och röda läppar. :) Det där läppglanset är supersnyggt.

2009-03-16 @ 21:25:07
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: Marybeth

Kajsa K: Åh, tack så mycket! Jag blev just 100 % gladare! Det är det verkligen, och prisvärt, du får kika på det! :)

2009-03-16 @ 22:34:48
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0