Julfest och en liten EOTD-bild

Igår var det julfest på jobbet och vi var till ett jättefint ställe och åt julmat. Läkarna hade också lite aktiviteter åt oss. Klart lyckad kväll.

Jag hade ungefär samma sminkning som jag hade förut vid ett tillfälle, hade inte riktigt tid eller ork att tänka ut något nytt utan jag tog en gammal klassiker.

Min bas var ID's mineralfoundation, ID's mineral veil och sedan ett rouge från Isadora, nr 11 Rose tan.  Inget nytt där.

Sedan ögonen då, först tog jag Ardell's lösfransar nr 121 och satte dit dom. Efter det lade jag bare study som bas över hela ögonlocket och upp till ögonbrynet och lät den torka en stund, efter det tog jag en beigeaktig skugga från Viva La Diva's (VLD) svarta palett med 48 skuggor och lade också ända upp till ögonbrynet. Efter det tog jag en guldig från VLD's palett och lade mest på ögonlocket men även litegrann på resterande. Sedan för att få riktigt guldigt tog jag Loreal's platinumskugga i guld på ögonlocket. Sedan på med svart eyeliner , H&Ms dipliner. Nu efteråt ångrar jag att jag inte tog gel eyelinern från FACE istället för diplinern för den verkar bli finare än diplinern. Får väl tänka på det i fortsättningen.. :)

På läpparna blev det Rimmel rich moisture lipstick i nr 321 Diva red, jag har skrivit en recension på detta och där finns även LOTD-bilder, här finns den.

Fixerade sedan allt med Stay spray som vanligt.

I håret hade jag en av mina svarta rosetter från H&M för att piffa till looken lite.. :) Hade min nya tunika från Gina Tricot tillsammans med täckande strumpbyxor, blev riktigt bra!

Har en bild på hur ögonmejken blev som visserligen blev väldigt oskarp men visar ju ändå litegrann hur det såg ut. Tyvärr hann jag inte ta bilderna innan jag åkte så det här är taget vid runt midnatt igår.. Lösfransen har lossnat lite inne vid ögonvrån men jag var ärligt talat för lat för att fästa den på nytt bara för fotonas skull :)


Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Det ser jättesnyggt ut! Fransarna är så läckra!

2008-12-17 @ 10:45:23
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Marybeth

rocketqueen: Åh, tack så mycket! Visst är dom?! :) Jag älskar verkligen lösfrallor!

2008-12-17 @ 12:53:53
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Malin

synd att kameran inte va bättre så du får bättre bilder... Kram Malin :)

2008-12-21 @ 12:32:59
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Marybeth

Malin: Det är inget större fel på kameran, har lyckats få andra bilder skarpa, bara att dom blev inget bra i övrigt. Därför fick det bli den oskarpa. Men visst, man kan alltid ha en bättre kamera. Tack för omtanken.

2008-12-22 @ 08:42:20
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0