Testat: Max Factor False Lash Effect

Nu är det verkligen på tiden med ett beautyrelaterat inlägg tycker jag, varit lite torftigt med sådana på sistone eller vad tycker ni?

Jag tänkte skriva lite tankar angående MF's False Lash Effect, en mascara som jag fick i julklapp förra året av min sötaste mamma. Jag var nyfiken på den då jag läste att många fick väldigt långa fransar och så vidare men tvekade lite då den faktiskt var en aning dyrare än vad mina mascaror brukar gå på, i alla fall de jag köper på t ex H&M, Kicks eller Lindex. Dock så bör det sägas att den innehåller 13,1 ml och kostar runt 170 kr, i jämförelse med andra mascaror som brukar innehålla runt 7 ml och kosta kanske 130-140 kr så är det egentligen inte dyrt. Det är nog bara att det låter dyrt. Nu fick ju jag den dock och behövde således inte alls bekymra mig om priset och kommer nog inte tycka det är särskilt dyrt när jag köper den nästa gång heller, även om jag gärna inväntar extrapriserna som tidigare nämnda kedjor ofta har.




(bilden är skamlöst snodd från eleven.se)



Max Factor själva skriver så här om mascaran:

"Säg hejdå till lösögonfransar. Nyheten False Lash Effect Mascara fördubblar storleken på dina fransar och ger ett resultat du bara trodde lösögonfransar kunde ge. Det är säsongens måste bland make-upartisterna. Hemligheten är en kombination av Max Factors största borste någonsin och formulan med Liquid Lash teknologin. För varje volymgivande svep med borsten över fransarna avger den mascara runt hela fransen utan att klumpa sig och ger dig fransar du bara vågat drömma om."


Jag var lite rädd för den i början får jag säga, för borsten är stor och jag tänkte att shit, det kommer vara som en toalettborste eller nåt. Men vet ni? Efter att jag vant mig vid den, vilket tog någon vecka och många svordomar (är ju olika handhavande på alla mascaror) så tycker jag verkligen om den. Den ger väldigt fina fransar och det är helt omöjligt att få spindelben eller typ bara 3-4 stycken fransar. Med den här får man verkligen med alla fransarna och arbetar man kan man få dom riktigt långa också. Om man är lat, vilket jag kan vara ibland till vardags, så räcker det med att lägga litegrann. Den smular absolut inte, man blir inte svart under ögonen av den och den är superlätt att ta bort med min underbara remover (läs recensionen här! :) ). Den har bra konsistens efter att ha fått "torka till lite" vilket alla mina mascaror får göra nästan, jag avskyr nämligen mascaror som är riktigt blöta och många är ju så i början. Den har heller inte torkat trots att jag haft den öppnad ett bra tag nu.

Kort sagt så är detta en riktigt bra mascara som jag gärna köper igen, det är nog faktiskt så att det kan vara en av de bästa jag testat. Den får vara med på min lista över bra mascaror med bland annat en annan favorit, Mirenesse Secret Weapon Super Long. Jag insåg just för övrigt att jag inte har skrivit något om den, det får jag lov att åtgärda.. :)



Kommentarer
Postat av: Marina

Hmm kanske nåt att testa då... var länge sedan jag hade en mascara från Max Factor. Däremot har jag en mascara från Miranesse fast den heter bara Secret Weapon Mascara (inte super long), jag gillar dock inte den, den stelnar och torkar supersnabbt, så snabbt att man inte hinner bli färdig med målandet och då är det liksom kört att få till det... inte bra.

2009-11-24 @ 11:32:13
URL: http://www.marinamake.blogspot.com
Postat av: kerstin

Det låter ju inte alls som en dum maskara! Min Va va voom har också en jättestor borste som jag var lite rädd för i början, men när man vant sig är det toppen!

2009-11-24 @ 19:57:48
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0