Testat: Loreal Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof

Nu känner jag mig redo att skriva några rader angående Loreals makeupremover då jag använt den ett tag. Mitt tidigare inlägg jag skrivit om denna finner ni här.

Jag tycker det här är en jättebra remover! Den tar effektivt bort både vardagssmink och partysmink, dock använder jag inte vattenfast mascara eller så så jag kan inte säga hur den fungerar på det men jag skulle tippa på att den är bra där med. Den torkar inte ut huden eller lämnar en jätteoljig känsla som en del andra kan göra heller. Snäll mot min känsliga hud och mina känsliga ögon är den också, svider inte det minsta. Den är också dryg, går inte åt särskilt mycket till varje användning och det är ju bra!

Det enda negativa jag kan komma på är förpackningen, jag tycker inte att locket är så värst genomtänkt.. skruvkork är ingen favorit. Min tidigare favorit från Garnier (här finns en recension av den) har nämligen snäpplock så jag har blivit lite bortskämd med det. Det är ju inget som gör att jag inte kommer att köpa Loreals variant i fortsättningen men jag kanske gör så att jag häller över den i en tom flaska från Garnier för att få ett snäpplock.. :) Men som sagt, en jättebra remover som jag rekommenderar!

Uppdatering! Fina Emma P kommenterade just och påpekade att hennes förpackning har snäpplock så jag kanske har fått tag på en äldre förpackning då? Hoppas jag hittar en med snäpplock nästa gång även om det som Emma P skriver inte är så bra.. 

Om ni vill testa denna så vill jag tipsa om att kolla så att det verkligen står Waterproof på flaskan för det finns även en variant som är för vanligt smink som ser likadan ut i övrigt.









Pris? Mellan 45 och 65 kr (!) beroende på var man köper den.
Hur mycket? 125 ml.
Var köpa? Coop Forum, Lindex, H&M, Kicks mfl.
Köpa igen? Absolut!








Vad brukar ni använda för något när ni tar bort mejken? Några produkter ni vill tipsa om? Jag är alltid nyfiken på nya produkter! :) Varningar är alltid schysst med om ni råkat på någon produkt som verkligen inte är bra.




Kommentarer
Postat av: Emma P

Det där är en toppenbra remover verkligen, jag använde den så sent som för några timmar sedan:) Konstigt att det är skruvlock på din, min har nämligen snäpplock. Fast jag gillar inte det locket heller, det är väldigt segöppnat...

2010-04-05 @ 19:10:15
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Samma här! Tog bort sminket när jag kom hem från jobbet med den.. :D Jag pendlar mellan Garniers och den nu.. jag misstänker dessutom att min favvo från Garnier skall utgå så nu blir det nog Loreal för hela slanten i fortsättningen..



Nämen? Vad konstigt! Dom kanske hade nån gammal kvar på Cubus då? Skulle inte förvåna mig.. Får se om jag hittar den med snäpplock nästa gång även om det är segöppnat, skulle du hellre ha skruvkork tror du?

2010-04-05 @ 19:15:50
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma P

Hmm svårt. Om det är en bra skruvlock skulle jag nog det faktiskt. Fast det är ju jobbigt om man ska skaka den när man håller på. så jag vet faktsikt inte. kunde ju vara kul att testa iaf. Min Bi facil har skruvlock och den upplever jag som helt okej i förpackningen...

2010-04-05 @ 23:32:16
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Mina båda, jag har den här och den som inte är för vattenfast smink, har snäpplock och de är mer än ett år gamla, sannolikt två... Jag använder dem så klart inte men har nog inte rensat ut dem ur badrumsskåpet... :D

Antar alltså att skruvlock är nytt, om ni undrar vad jag menar med min kommentar.

Och varför jag inte använder dem? De känns oljiga och jag klarar inte det på vare sig hud eller i ögonen. Speciellt inte i ögonen. Måste ha tvålbaserade rengöringar eller luftiga mousser som inte blir så tunga eller känns som en hinna.

2010-04-06 @ 20:22:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: marybeth

Emma P: Jag tycker det är ett helt okej skruvlock men att det blir omständligt om man behöver ta mer eftersom man då får sätta på locket och skaka den igen och så, men egentligen är ju det ett ganska banalt problem.



Sminkan: Aha, jag som trodde jag hade den gamla förpackningen! Då kanske de kom på att de tyckte att skruvlock var en bättre idé än snäpplock ändå eller något? Nej, avskyr man ojlighet kanske den inte är någon hit, fast jag får lov att säga att jag inte upplever den så farligt ojlig.. men det är ju lite vad man gillar också.. och så brukar jag alltid gå efter med lite vatten eller torka av med en ren handduk så då kanske det värsta försvinner.. Tvålbaserade funkar nog inte till min hy, den är så himla kinkig. Önskar jag hade hud som du, den verkar så himla bra! Mousse, tycker du det funkar bra att få bort smink med det? Det känns inte som att det skulle vara så effektivt men jag vet inte.. får testa det kanske :)

2010-04-06 @ 21:50:22
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0